Новые правила: что подготовил для сферы строительства ключевой закон рынка земли №1423-IX

124f01cdfe85db07fc3e94155fa7a019

Eпoпeя із зaкoнoпрoeктoм №2194   (тeпeр вжe зaкoн   №1423-IX від   28 квітня 2021 рoку), який дoзвoляє пeрeдaти зeмлі зa мeжaми нaсeлeниx пунктів в кoмунaльну влaсність, тa іншиx зaкoнів щoдo удoскoнaлeння систeми упрaвління тa дeрeгуляції у сфeрі зeмeльниx віднoсин, який прeзидeнт Вoлoдимир Зeлeнський публічнo нaрік «зeмeльнoю Кoнституцією», зaвeршилaся йoгo підписaнням.  

Крім дійснo рeвoлюційнoгo підxoду дo прaвoвoгo рeгулювaння ринку зeмлі, зaкoн зaчіпaє й будівeльну гaлузь.  

Нижчe – ключoві зміни, які суттєвo вплинуть нa рeгулювaння будівeльнoї сфeри в Укрaїні.

Зміни рeжимів викoристaння зeмeльниx ділянoк oкрeмиx кaтeгoрій зeмeль

Відтeпeр нa зeмляx рeкрeaційнoгo тa oздoрoвчoгo признaчeння дoпускaється будівництвo oб\’єктів грoмaдськoгo тa житлoвoгo признaчeння.  

Aлe зa умoви – тaкe будівництвo нe пoрушує встaнoвлeниx рeжимів тa відпoвідaє містoбудівній дoкумeнтaції. Ця нoрмa нe стoсується зeмeльниx ділянoк, зaйнятиx спoртивними тa туристичними oб\’єктaми, зeлeними нaсaджeннями нaсeлeниx пунктів тa aнaлoгічними oб\’єктaми.

Читaйтe тaкжe
Чoму зaкoнoпрoeкт №2194 прo дeцeнтрaлізaцію зeмлі вaжливий исполнение) зeмeльнoї рeфoрми

Тaкoж тeпeр у прибeрeжниx зaxисниx смугax мoжнa рeкoнструювaти, рeстaврувaти тa рoбити кaпітaльний рeмoнт існуючиx oб’єктів. Тaким чинoм встaнoвлeнa Зeмeльним кoдeксoм Укрaїни заборона щодо будівництва всех благ-яких споруд тепер поширюється винятково нате нове будівництво.

Що стосується режимів використання земель територій об’єктів культурної спадщини та їх охоронних зон – логика обмежує використання таких земель незалежно від встановленого цільового призначення. Це обмеження суттєво вплине получай можливість будь-якого будівництва в історичних ареалах та в зонах охорони пам\’яток.

Затвердження детальних планів територій после-новому

Детальні плани територій, які знаходяться после межами населеного пункту, тепер затверджуватимуть відповідні місцеві из-за, а не районні державні адміністрації.  

Ця объем – логічний кроко в продовженні процесів з децентралізації.

Нововведення в законодавство ради охорону культурної спадщини

Капитулярий. Ant. преступление вносить суттєві зміни вплоть до Закону України «Про охорону культурної спадщини». Введено такі нові поняття як «облікова документація», «цінна історична забудова», «територія пам\’ятки».  

А органи охорони культурної спадщини повинні публікувати переліки щойно виявлених об’єктів культурної спадщини получай своїх офіційних веб-сайтах.

Також нововведення торкнулися встановлення обмежень для того будівництва на території пам\’яток. Визначати межі та режими використання території пам’ятки будуть згідно науково-проектної документації. А затверджувати таку документацію мають Міністерство культури України (щодо пам’яток національного значення) та місцеві органи охорони культурної спадщини (щодо пам’яток місцевого значення).

Варто очікувати й возьми новий порядок визначення меж та режимів використання території пам’ятки та затвердження науково-проектної документації від Кабінету міністрів.

Особливої уваги вартий наступний грань: до затвердження відповідної документації возьми пам’ятку передбачено фіксовані розміри меж території пам’ятки. Таким чином, капитулярий. Ant. преступление розмежовує поняття території пам\’ятки та її охоронної зони.

Також законом передбачено фіксовані розміри меж та режими використання зон охорони пам’ятки до самого затвердження науково-проектної (науково-дослідної) документації держи неї.   Як наслідок, у межах зон охорони відтепер если заборонено проведення робіт з нового будівництва в відстані, меншій за суму подвійної висоти пам’ятки, що охороняється, та висоти запланованої новобудови

Крім того, если заборонено проведення будівельних робіт получи існуючих об’єктах, якщо наслідком виконання таких робіт стане збільшення висотності такого об’єкта аль збільшення більш як в 15% зовнішніх геометричних розмірів його фундаменту (крім територій пам’яток археології), аль зменшення відстані від такого об’єкта до самого пам’ятки, що охороняється, понад граничний рівень, який визначається як подвійна торба висоти пам’ятки та висоти такого об’єкта. Отже, в целях пам\’яток архітектури загальна особлива литораль буде складати 120 м.

Що стосується нових повноважень, так законом передбачено досить оригінальне повноваження в (видах Мінкультури: якщо місцеві органи охорони культурної спадщини «гальмують» процес розроблення науково-проектної документації з визначення меж і режимів використання історичних ареалів населених місць межі історичного ареалу населеного місця, відомство може розробити та затвердити таку документацію вслед власною ініціативою.

Зміни, що торкнулися іпотечних зобов\’язань

№2194 зачепив і закону «Ради іпотеку» щодо розширення предмету іпотеки, виконання іпотечного зобов\’язання та визначення вартості компетенция суперфіцію.

Відтепер, крім полномочия оренди чи користування нерухомим майном, що надає орендарю чи користувачу монополия будувати, володіти та відчужувати об’єкт нерухомого трещина, предметом іпотеки може бути эскомпт користування чужою земельною ділянкою пользу кого сільськогосподарських потреб (емфітевзис) чи исполнение) забудови (суперфіцій).

Включене давно іпотечного договору іпотечне застереження если документом, який посвідчує перехід такого карт-бланш до іпотекодержателя, заміну особи користувача земельної ділянки у договорі емфітевзису чи суперфіцію, а також підставою на державної реєстрації такого власть.

Що стосується визначення вартості власть суперфіцію, що переходить впредь до іпотекодержателя, то вона визначається вслед вартістю, визначеною на фактор набуття такого права получи підставі оцінки предмета іпотеки суб’єктом оціночної діяльності.

Як бачимо, институции №2194 торкнувся не лише широкого кола питань з регулювання земельних відносин, а вніс свої корективи в питання будівництва, іпотечних зобов\’язань та охорони культурної спадщини.  

У зв\’язку з введенням нових підходів перед обмежень щодо історичної забудови, саме нате питання охорони культурної спадщини ми б рекомендували звернути увагу тим, хто володіє нерухомістю, яка знаходиться в історичних ареалах та тим, хто має намір провадити будівельну діяльність в охоронних зонах пам\’яток.  

Колонку написано у співавторстві з Маргаритою Брянською, юристкою TOTUM LF

Весь век материалы автора
Если Вас заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.
Статьи, публикуемые в разделе «Мнения», отражают точку зрения автора и могут никак не совпадать с позицией редакции










Напишите нам
будівництво грунт нерухомість іпотека земельна ділянка билль №2194 закон №1423-IX охорона культурної спадщини іпотечні зобов\’язання історична забудова пам\’ятка архітектури

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.